De gemeente Den Haag gaat vanaf 2019 regionaal opgewekte stroom gebruiken voor haar openbare verlichting, verkeersregelinstallaties, kantoren, zwembaden en sporthallen. Hiervoor heeft de gemeente onlangs twee nieuwe elektriciteitscontracten getekend, met Eneco en energiecollectief OM. Thimo de Nijs, concernadviseur duurzaamheid bij de gemeente Den Haag, vertelt hoe de gemeente invulling heeft gegeven aan de aanbesteding in relatie tot haar eigen duurzaamheidsambities.
Share
Related posts
ProRail gaat per 1 januari 2027 CO₂-Prestatieladder 4.0 gebruiken bij aanbestedingen
Posted by :
Jeroen Kist
Nieuwe aanbesteding platform DigiD via aanbestedingswet Defensie
Posted by :
Jeroen Kist
Het PIANOo-congres 2026 is gestart!
Posted by :
Jeroen Kist
Europese Commissie wil soevereiniteit versterken met pakket maatregelen
Posted by :
Jeroen Kist
Per 1 juli 2026: Nieuwe en aangescherpte milieuprestatie-eisen voor gebouwen
Posted by :
Jeroen Kist
Aanbesteden goed voor innovatie? Niet in de EU
Posted by :
Jeroen Kist
Actuele uitspraken aanbestedingsrecht week 22
Posted by :
Jeroen Kist
ACM legt kartelboetes op voor vervalsing GWW-aanbesteding
Posted by :
Jeroen Kist
“Altijd openbaar aanbesteden, tenzij…”: veilig inkopen bij Defensie
Posted by :
Jeroen Kist
Praktijkvoorbeeld: Rijkswaterstaat zet standaard voor eerlijke koffie-inkoop
Posted by :
Jeroen Kist