Prorail en Rijkswaterstaat zeggen dat de aanbestedingsregels in Nederland het moeilijk maken om de infrastructuur efficiënt te onderhouden, waardoor wegen, bruggen en het spoor onnodig hard achteruitgaan. Maar de oplossingen waar ze aan denken, zoals langdurige contracten en seriematige opdrachten, zijn onder de huidige aanbestedingsregels allang mogelijk, geven aanbestedingsexperts aan. Waarom wordt er dan nog niet massaal op die manier gewerkt?
Share
Related posts
Samen naar diversiteit en inclusie: verbreed je blik
Posted by :
Jeroen Kist
Nieuw advies Commissie van Aanbestedingsexperts
Posted by :
Jeroen Kist
Actuele uitspraken aanbestedingsrecht week 47
Posted by :
Jeroen Kist
Cobouw Awards-debat: ‘Er is sowieso te veel werk, sla aanbesteding gewoon over’
Posted by :
Jeroen Kist
ProRail: ‘De markt helpt ons om te innoveren’
Posted by :
Jeroen Kist
De inschrijving eindcongres Beter Aanbesteden sluit 28 november 2024, dus wees er snel bij!
Posted by :
Jeroen Kist
Beperking nationale veiligheidsrisico’s bij aanbestedingen mogelijk via wettelijke uitsluitingsgrond
Posted by :
Jeroen Kist
Bijzonder hoogleraar Aanbestedingsrecht Willem Janssen spreekt oratie uit
Posted by :
Jeroen Kist
Actuele uitspraken aanbestedingsrecht week 46
Posted by :
Jeroen Kist
Handreiking duurzaamheidsrapportage decentrale overheden
Posted by :
Jeroen Kist